Of Inloggen om je betaalde cursussen te doorlopen.

Als je deze eerste cursus binnen 6 weken na registratie afrondt, betalen wij je het volledige bedrag terug.

Word een excellente leider!

Een eerste training om van jou een betere leider te maken! Deze cursus zet de toon!

Door deze cursus te volgen ontwikkel je:

  • Kennis over wat het welbevinden van mensen beïnvloedt.
  • Inzicht in hoe belangrijk emoties zijn – ook in de zakelijke omgeving.
  • Vaardigheden om beter met stress om te gaan. Zowel je eigen stress als die van je teamleden.
  • Het besef dat communicatie de kern van de organisatie is.

Als je deze eerste cursus binnen 6 weken na registratie afrondt, betalen wij je het volledige bedrag terug.

Om de cursussen te volgen moeten nieuwe gebruikers zich eerst registreren op de website en hun wachtwoord opnieuw instellen! Als je je voor het eerst aanmeldt, ga dan naar de accountpagina op de website en gebruik de optie “Wachtwoord vergeten?”.

Een gelukkig mens maakt een betere werknemer

Je medewerker neemt je mee naar huis. Dat is mijn stelling en ik geloof dat er genoeg wetenschappelijk bewijs voor is. Kijk bijvoorbeeld naar de termen spill-over en cross-over zoals beschreven door Schaufeli en Bakker (2020). Werk is een belangrijk onderdeel van iemands leven, je ontleent er een stukje identiteit aan. Hoe jij je voelt op je werk en hoe je daar wordt behandeld, neem je mee naar huis. En omgekeerd. Het gaat uiteindelijk om welbevinden en de emoties die mensen ervaren. Inclusief de emoties die je op je werk ervaart. Dat emoties en stress nauw met elkaar verbonden zijn en invloed hebben op het welbevinden lijkt duidelijk. En dan als conclusie hoe alles staat of valt met de communicatie binnen je team, afdeling of organisatie!


De beste manier om deze cursus te volgen

De beste manier om deze cursus te volgen is om de strategie toe te passen die het beste werkt om een gewoonte te veranderen:

  • Trek een vaste hoeveelheid tijd uit per (werk)dag. De aanbeveling is een half uur per dag.
  • Als je gaat zitten om een leersessie te doen, werk er dan minimaal 15 minuten en maximaal 30 minuten aan.
  • Doe in geen geval meer dan 30 minuten per dag!
  • Kleine stappen hebben drie grote voordelen:
    1. Het is makkelijker om gemotiveerd te blijven, het is tenslotte maar (maximaal) een half uur!
    2. Het geeft je meer tijd om dingen te laten bezinken.
    3. Het geeft je de mogelijkheid om overdag te experimenteren met iets dat je hebt geleerd.
  • Verbind je leersessie met een bestaande gewoonte en schrijf dat op in een statement zoals:
    “Nadat ik <bestaande gewoonte> (bijvoorbeeld: ‘s ochtends mijn tweede kop koffie heb gedronken), ga ik zitten en besteed ik een halfuur aan de cursus Excellent Leiderschap.
  • Hang deze verklaring ergens op waar je hem zult zien, bij voorkeur meer dan één keer per dag.

Dit ontwikkel je:

Leer meer over welbevinden

Het vervullen van drie psychologische basisbehoeften is belangrijk voor het welbevinden. Wanneer in voldoende mate aan de behoeften wordt voldaan, geeft dit iemand een gevoel van zekerheid en veiligheid en verhoogt dit het werkgeluk van een werknemer.

Emoties. Ook in een zakelijke omgeving?

Emoties motiveren. Voor de excellente leider is je kennis van emoties en hoe je daarop kunt reageren essentieel om werknemers te motiveren en te behouden! Inclusief een eerste tip (met oefening) over hoe jouw communicatie te verbeteren.

Stress

Uitdagingen leiden tot stress, stress heeft invloed op je functioneren; in positieve danwel negatieve zin. De manier waarop mensen met stress omgaan en de overtuigingen die zij over stress eropna houden, bepalen in hoeverre stress daadwerkelijk negatieve gevolgen heeft voor hun (psychische) gezondheid.

Geen communicatie = geen organisatie

Een organisatie bestaat dankzij communicatie: je communiceert omdat je iets nodig hebt van de ander en de ander iets van jou. Juist daarom zijn interpersoonlijke gespreksvaardigheden zo belangrijk, ook omdat zij zorgen voor intrinsieke motivatie, gelukkige medewerkers en betere prestaties.

Als je deze eerste cursus binnen 6 weken na registratie afrondt, betalen wij je het volledige bedrag terug.

Cursuslessen

1.2 Welbevinden

Als je de introductiecursus nog niet hebt gedaan, doe die dan als eerste! Deze les betreft het vervullen van drie psychologische basisbehoeften die belangrijk zijn voor het welbevinden. Wanneer in voldoende mate aan de behoeften wordt voldaan, geeft dit iemand een gevoel van grip en veiligheid en verhoogt dit het werkgeluk van een werknemer.

Lessen

De beste manier om een nieuwe gewoonte aan te leren Inleiding van module 1.2 De drie behoeften Lees paragraaf 1.2 Leiderschap dat menselijke bloei ondersteunt Richard Ryan vertelt over geluk Hoe is het gesteld met jouw welbevinden? Evaluatie van module 1.2

1.3 Emoties in een zakelijke omgeving

Emoties motiveren. Voor de excellente leider is je kennis van emoties en hoe je daarop kunt reageren essentieel om werknemers te motiveren en te behouden!

Lessen

Inleiding van module 1.3 Lees paragraaf 1.3 Bekijk een TedTalk van Alan Watkins Wat zijn Emoties Het lege vat paradigma Een eerste (kleine) oefening! Evaluatie van module 1.3

1.4 Stress

Uitdagingen leiden tot stress, stress heeft invloed op je functioneren; in positieve danwel negatieve zin. De manier waarop mensen met stress omgaan en de overtuigingen die zij over stress erop nahouden, bepalen in hoeverre stress daadwerkelijk negatieve gevolgen heeft voor hun (psychische) gezondheid.

Lessen

Inleiding van module 1.4 Stress en burn-out Lees paragraaf 1.4 De verhouding tussen emoties en stress Bekijk Kelly McGonigals Ted Talk Een andere kijk op stress in leiderschap en welbevinden Jouw overtuiging over stress? Evaluatie van module 1.4

1.5 Geen organisatie zonder communicatie

Een organisatie bestaat dankzij communicatie: je communiceert omdat je iets nodig hebt van de ander en de ander heeft iets nodig van jou. Dit is precies waarom interpersoonlijke gespreksvaardigheden zo belangrijk zijn, ook omdat ze zorgen voor intrinsieke motivatie, tevreden werknemers en betere prestaties.

Lessen

Inleiding van module 1.5 Lees paragraaf 1.5 Communicatie = organisatie Corporate Social Responsibility Evaluatie van module 1.5 en deze eerste cursus

Als je deze eerste cursus binnen 6 weken na registratie afrondt, betalen wij je het volledige bedrag terug.