Of Inloggen om je betaalde cursussen te doorlopen.

Het eerste deel over hoe je dingen beter kunt maken!

Gespreksvaardigheden beginnen en eindigen met houding en je meest waardevolle hulpmiddel in elk gesprek zijn je vragen. Met je vragen verzamel je informatie. Sommige vragen kun je altijd en in bijna elke situatie gebruiken. Maar er zijn ook vragen die je beter kunt vermijden.

Wat je in deze cursus leert:

  • Hoe je houding je gesprekken beïnvloedt
  • Welke houding je kunt aannemen om de kwaliteit van je gesprekken direct te verbeteren
  • De verschillende soorten vragen die je kunt gebruiken en wanneer je ze kan gebruiken
  • De vragen die je het beste kunt vermijden …
  • Hoe aandacht te hebben voor zowel positieve als negatieve dingen.

Begin met het stellen van de juiste vraag op het juiste moment!

Het klinkt weer zo voor de hand liggend! Stel gewoon de juiste vragen! Toch worden we (vooral door de maatschappij) opgevoed om bepaalde vragen te stellen die de ander in de verdediging drukken, bijvoorbeeld, of een andere mindset die niet de ideale mindset is om in te zitten als we willen dat ze iets voor ons doen. Dus verdiepen we ons in welke vraag ideaal is onder welke omstandigheden!


Dit is wat je gaat leren

Houding

Gespreksvaardigheden beginnen en eindigen met houding. Het is belangrijk om te weten wie je bent voordat je kunt komen waar je wilt zijn. Weten wie je bent betekent dat je je houding kunt kiezen. Als je houding niet authentiek is, dan zullen de strategieën die je gebruikt niets meer zijn dan trucjes die vroeg of laat averechts zullen werken. Laten we dus eens kijken welke houding het beste werkt!

Vragen

Je meest waardevolle hulpmiddel in elk gesprek zijn je vragen. Als je begrijpt welke vragen je kunt gebruiken en in welke omstandigheden ze het beste werken, kun je de richting van het gesprek bepalen. En welke informatie je van de ander krijgt!

Goede vragen, slechte vragen

Sommige vragen kun je altijd en in bijna elke situatie gebruiken, de zogenaamde goede vragen. En toch zijn er vragen die je beter kunt vermijden. We bespreken deze vragen, hoe je ze snel kunt herkennen en hoe je ze snel en eenvoudig kunt veranderen.

Vragen en informatie

Alle vragen zijn bedoeld om informatie te verzamelen. In deze module richten we ons dus op de verschillende soorten informatie die je zou willen verkrijgen en hoe je de focus van je vragen kunt veranderen om dat te doen.

Cursuslessen

Introductie cursus 4

Introductie van de ideeën over houding en vragen over het voeren van effectieve gesprekken.

Lessen

Inleiding tot de vierde cursus Houding en vragen Observatief Luisteren en Psychologische Veiligheid

4.1 Houding

Gespreksvaardigheden beginnen en eindigen met houding. Het is belangrijk om te weten wie je bent voordat je kunt komen waar je wilt zijn. Weten wie je bent betekent dat je je houding kunt kiezen. Als je houding niet authentiek is, dan zullen de strategieën die je gebruikt niet meer zijn dan trucjes die vroeg of laat averechts zullen werken. Laten we dus eens kijken welke houding het beste werkt!

Lessen

Inleiding tot module 4.1 Lees paragraaf 4.1 Wees present Jouw houding? Kijk naar Simon Sinek over "Being the idiot" Evaluatie van module 4.1

4.2 Vragen

Je meest waardevolle hulpmiddel in elk gesprek zijn je vragen. Als je begrijpt welke vragen je kunt gebruiken en in welke omstandigheden ze het beste werken, kun je de richting van het gesprek bepalen. En welke informatie je van de ander krijgt!

Lessen

Een introductie over vragen Lees over open en gesloten vragen Kijk naar Alexander Lyon Een snelle quiz Oefenen met open en gesloten vragen Met Julian oefenen Met Peter oefenen Evaluatie van module 4.2

4.3 Goede vragen, slechte vragen

Sommige vragen kun je altijd en in bijna elke situatie gebruiken, de zogenaamde goede vragen. En toch zijn er vragen die je beter kunt vermijden. We bespreken deze vragen, hoe je ze snel kunt herkennen en hoe je snel en eenvoudig kunt veranderen wat je vraagt.

Lessen

Zijn er dan slechte vragen? Lees over goede en slechte vragen Snelle quiz Oefen met Jamil Evaluatie van module 4.3

4.4 Vragen en informatie

Alle vragen zijn bedoeld om informatie te verzamelen. In deze module richten we ons dus op de verschillende soorten informatie die je zou willen verkrijgen en hoe je de focus van je vragen kunt veranderen om dat te doen.

Lessen

Wat voor soort informatie zoek je? Lees over de relatie tussen vragen en informatie Oefen met Julian Oefen met Peter Ter afsluiting … Evaluatie van module 4.4 en de vierde cursus